Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego Gabinet Rehabilitacji K-medica Katarzyna Korba
§ 1
[podstawa działania]
Gabinet Rehabilitacji K-medica Katarzyna Korba jest podmiotem leczniczym działającym na podstawie:
- obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:
a) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
b) ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty - wpisu Podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą Nr księgi rejestrowej: 000000243974, organ rejestrowy: Wojewoda dolnośląski, data wpisu do rejestru 2021.09.29
- niniejszego regulaminu organizacyjnego, dalej: „Regulamin”.
§ 2
[oznaczenie podmiotu leczniczego i zakładu leczniczego]
- Podmiot wykonujący działalność leczniczą działa pod firmą Gabinet Rehabilitacji K-medica Katarzyna, dalej: „Podmiot”.
- Podmiot wykonuje działalność leczniczą w zakładzie leczniczym pod adresem: osiedle Tęczowe 20A-7 (pawilon usługowy) 58-200 Dzierżoniów.
§ 3
[miejsce udzielania świadczeń]
- Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych są pomieszczenia Podmiotu, mieszczące się w zakładzie leczniczym pod adresem: osiedle Tęczowe 20A-7 (pawilon usługowy) 58-200 Dzierżoniów.
- Podmiot może udzielać świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności (dalej: „świadczenia zdrowotne on-line”), według zasad określonych w Regulaminie. W przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych on-line miejscem udzielania świadczeń jest miejsce przebywania osób wykonujących zawód medyczny udzielających tych świadczeń.
- Podmiot może świadczyć usługi zdrowotne z zakresu fizjoterapii i fizjoprofilaktyki na rzecz innych podmiotów leczniczych zgodnie z zawartymi umowami.
- Podmiot prowadzi na życzenie pacjenta wizyty domowe w zakresie fizjoterapii i fizjoprofilaktyki.
§ 4
[cel i zadania]
- Celem Podmiotu jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii i fizjoprofilaktyki oraz wykonywanie innych działań medycznych wynikających z procesu udzielania świadczeń zdrowotnych lub przepisów odrębnych, regulujących zasady ich wykorzystania wobec pacjentów wymagających świadczeń ambulatoryjnych.
- Zadaniem Podmiotu jest:
a) realizowanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki;
b) udzielanie indywidualnych porad i konsultacji w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki;
c) diagnostyka i poradnictwo w domu pacjenta w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki;
d) realizowanie świadczeń zdrowotnych on-line w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki;
e) współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
f) działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia;
g) prowadzenie spraw administracyjnych, ekonomicznych i obsługi technicznej podmiotu leczniczego.
§ 5
[struktura organizacyjna, zadania jednostek i kierownictwo]
- Jednostką organizacyjną Podmiotu jest zakład leczniczy pod adresem: osiedle Tęczowe 20A-7 (pawilon usługowy) 58-200 Dzierżoniów.
- W zakładzie leczniczym istnieją następujące komórki organizacyjne:
a) recepcja;
b) pracownia fizjoterapii, masażu leczniczego, i fizjoprofilaktyki; - Zadaniem:
1) recepcji jest: odbieranie telefonów od pacjentów, rejestrowanie pacjentów na wizyty, dopełnienie formalności związanych z zapisywaniem pacjentów, informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych;
2) pracowni fizjoterapii i masażu leczniczego jest: udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii i masażu leczniczego, prowadzenie dokumentacji medycznej, informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych, fiskalizowanie wizyt (w godzinach pracy);
3) pracowni fizjoprofilaktyki jest: udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoprofilaktyki, prowadzenie dokumentacji medycznej, informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych, fiskalizowanie wizyt (w godzinach pracy).
4) Podmiotem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Korba Katarzyna.
5) Nadzór merytoryczny nad działalnością wszystkich komórek i osób sprawuje Korba Katarzyna.
§ 6
[rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych]
Podmiot wykonuje działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne z zakresu fizjoterapii i fizjoprofilaktyki, a także udziela świadczeń zdrowotnych w warunkach domowych oraz on-line.
§ 7
[zasady ogólne udzielania świadczeń zdrowotnych]
- Podmiot organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania z nich.
- W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się wymogi prawne i medyczne związane z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
- Podmiot udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie. Dostępnymi w Podmiocie formami płatności są: gotówka, karta płatnicza, faktura przelewowa, karta podarunkowa.
- W Podmiocie świadczeń zdrowotnych udzielają wyłącznie osoby, mające odpowiednie kwalifikacje do wykonywania danego rodzaju świadczeń zdrowotnych, potwierdzone wymaganymi prawnie dokumentami.
- Podmiot jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00, w godzinach 16:00-20:00 po wcześniejszym ustaleniu terminu.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia Podmiotu, w terminie i czasie wcześniej ustalonym z recepcją w trakcie rejestracji pacjenta.
- Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej:
1) w siedzibie Podmiotu,
2) telefonicznie w godzinach 8.00-16.00 pod numerem: 500 718 673,
3) SMS-owo w godzinach 16.00-8.00 pod numerem: 500 718 673,
4) internetowo/aplikacje:
a) przez wysłanie e-maila na adres: k-medica@wp.pl
b) Messenger, whatsApp
§ 8
[przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych]
- Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w rejestracji, gdzie pacjenci zgłaszają się w sposób ustalony Regulaminem w celu umówienia wizyty u fizjoterapeuty.
- W trakcie zapisywania albo najpóźniej w momencie zgłoszenia się na wizytę pacjent określa przyczynę zgłoszenia.
- Przy pierwszej wizycie w Podmiocie pacjent zobowiązany jest przy dokonywaniu czynności rejestracyjnych:
1) podać następujące dane osobowe: imię, nazwisko, PESEL, datę urodzenia, adres zamieszkania, numer telefonu
2) oświadczenie o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskiwania informacji o swoim stanie zdrowia i udzielonych świadczeniach zdrowotnych, ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej oraz danych umożliwiających kontakt z tą osobą, albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia;
3) oświadczenie o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskiwania dokumentacji, ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej, albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia;
4) zapoznać się z Regulaminem;
5) wypełnić zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą kartę kwalifikacyjną do udzielania świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii i fizjoprofilaktyki;
6) zapoznać się z informacją o zakresie możliwych zabiegów fizjoterapeutycznych i fizjoprofilaktycznych;
7) podpisać zgodę na fizjoterapię lub fizjoprofilaktykę;
8) na wezwanie osoby rejestrującej pacjent zobowiązany jest okazać dokument potwierdzający tożsamość.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w pomieszczeniach Podmiotu.
- Osoba udzielająca świadczeń zdrowotnych jest zobowiązana do:
1) przeprowadzenia badania podmiotowego pacjenta;
2) przeprowadzenia badania przedmiotowego pacjenta, z zastrzeżeniem świadczeń zdrowotnych on-line;
3) ustalenia zakresu możliwej fizjoterapii lub fizykoterapii i poinformowania o nim pacjenta;
4) odnotowania w dokumentacji medycznej bezpośrednio po każdej wizycie jej przebiegu i zakresu udzielonych świadczeń zdrowotnych.
- Pacjent ma prawo do złożenia w wybranej przez siebie formie skargi na zachowanie lub czynności personelu Podmiotu do Katarzyny Korba.
§ 9
[ceny usług w ramach udzielania świadczeń zdrowotnych]
- Podmiot umożliwia pacjentom skorzystanie z udzielanych świadczeń zdrowotnych płatnych zgodnie z obowiązującym w danym dniu cenniku usług.
- Odwołanie wizyty/wizyt następuje:
1) w siedzibie Podmiotu
2) telefonicznie poprzez wysłanie SMS-a pod numer: 500 718 673 - W przypadku wykupienia Vouchera upominkowego i niewykorzystania wykupionych w ramach pakietu wizyt w ustalonym dla tego pakietu terminie wszystkie niewykorzystane wizyty uważane są za odbyte. W takiej sytuacji pacjentowi nie przysługuje możliwość ustalenia późniejszego terminu takich wizyt. Podmiot nie dokona ponadto zwrotu należności za nieodbyte w terminie wizyty.
- Czas trwania pojedynczej wizyty wynosi ok. 40 minut (z wyłączeniem zabiegów fizykoterapii). Spóźnienia na wizytę do 5 minut nie wpływają na jej długość. Spóźnienie się pacjenta powyżej 5 minut skraca odpowiednio czas wizyty.
- W momencie umawiania wizyty pacjent otrzymuje SMS z datą oraz godziną umówionej wizyty.
- W przypadku umówienia wizyty wiadomość SMS z informacją przypominającą o terminie każdej kolejnej wizyty będzie wysyłana do pacjenta około 48 godziny przed wizytą. Jeśli pacjent umówi się na wizytę wcześniej niż 48 godziny to nie dostanie SMS z przypomnieniem o wizycie.
§ 10
[szczególne zasady dotyczące przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych on-line]
- Udzielanie świadczeń zdrowotnych on-line jest prowadzone w formie wizyt on-line i wymaga zgody pacjenta. Zarejestrowanie się na wizytę on-line jest równoznaczne z:
1) wyrażeniem zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych on-line;
2) przyjęciem informacji wskazanych w ust. 5;
3) akceptacją Regulaminu.
- W celu skorzystania z wizyty on-line pacjent musi posiadać sprzęt komputerowy z dostępem do Internetu. Wizyty on-line odbywają się z pomocą komunikatora internetowego Messenger/whatsApp. W celu skorzystania z wizyty on-line pacjent musi mieć włączone obraz i dźwięk.
- Na co najmniej 24 godziny przed pierwszą wizytą pacjent otrzymuje e-maila z adresu k-medica@wp.pllub wiadomość SMS z informacją o płatności za wizytę.
- Czas trwania wizyty on-line jest ustalany przed wizytą. W razie braku ustaleń przyjmuje się, że wynosi on 40 minut. Spóźnienia na wizytę on-line do 5 minut nie wpływają na jej długość. Spóźnienie się powyżej 5 minut skraca odpowiednio czas wizyty.
- Podmiot informuje, że:
1) wizyta on-line uniemożliwia badania przedmiotowe pacjenta oraz wykonywanie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki, wymagających bezpośredniego i osobistego kontaktu pacjenta z osobą udzielającą świadczeń zdrowotnych;
2) warunkiem zapisania się na wizytę on-line jest brak dolegliwości u pacjenta, w przypadku występowania jakichkolwiek dolegliwości należy o nich poinformować osobę prowadzącą wizytę on-line; osoba ta podejmie ostateczną decyzję o możliwości przeprowadzenia wizyty on-line;
3) nagrywanie wizyt on-line lub wykonywanie z niej zdjęć bądź screenshotów jest dozwolone za uprzednią zgodą osoby prowadzącej wizytę on-line i pacjenta;
4) wizyta on-line wymaga od pacjenta przygotowania miejsca do ćwiczeń, w wiadomości dotyczącej wizyty Podmiot może wskazać inne niezbędne sprzęty lub materiały do ćwiczeń.
- Wizyty on-line mogą być realizowane wyłącznie w uprzednio zarezerwowanych i opłaconych przez pacjenta terminach.
- Odwoływanie wizyt on-line musi nastąpić minimum 24 godziny przed umówioną wizytą. Jeśli wizyta zostanie odwołana w krótszym czasie niż 24 godziny przed wizyta to wiąże się to z obowiązkiem płatności za wizytę.
- Zakazuje się dostarczania przez pacjenta w trakcie wizyty on-line treści o charakterze bezprawnym oraz treści niezgodnych z zasadami współżycia społecznego.
- Pacjent ma prawo reklamacji wizyty on-line w terminie 7 dni od dnia zakończenia wizyty poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres k-medica@wp.pl i opisanie zastrzeżeń do wizyty. Reklamacja jest rozpatrywana w terminie 7 dni i może zostać: nieuznana, uznana częściowo lub uznana całkowicie. Pacjent jest informowany e-mailem i SMS-em o sposobie rozstrzygnięcia reklamacji i dalszym postępowaniu.
§ 11
[współpraca z innymi podmiotami]
- W celu zapewnienia prawidłowości leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Podmiot współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą lub udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów, w szczególności pracownicy podmiotu mogą żądać zaświadczenia o braku przeciwwskazań lekarskich do prowadzenia fizjoterapii lub fizykoterapii.
- Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
§ 12
[udostępnienie dokumentacji medycznej]
- Dokumentacja medyczna udostępniana jest niezwłocznie na żądanie pacjenta. Pacjent może złożyć żądanie w dowolnej formie, w szczególności: ustnie, pisemnie lub pośrednictwem środków komunikacji na odległość.
- Dokumentację udostępnia się bezpłatnie:
1) do wglądu w zakładzie leczniczym Podmiotu;
2) w formie odwzorowania cyfrowego (skanu);
3) na informatycznym nośniku danych dostarczonym przez pacjenta;
4) przez sporządzenie jej wydruku.
- Dokumentację medyczną udostępnia wyłącznie Korba Katarzyna.
- Podmiot prowadzi wykaz udostępnionej dokumentacji medycznej.
§ 13
[postanowienia dodatkowe]
- Na terenie zakładu leczniczego Podmiotu zakazuje się palenia tytoniu, spożywania napojów alkoholowych lub zażywania środków odurzających.
- Zakazuje się wstępu na teren zakładu leczniczego Podmiotu osobom po spożyciu napojów alkoholowych lub zażyciu środków odurzających.
- Zakazuje się pacjentom i osobom trzecim wchodzenia i zaglądania do pomieszczeń, w których udzielane są świadczenia zdrowotne.
- Podmiot nie odpowiada za mienie pacjentów pozostawione bez nadzoru na terenie zakładu leczniczego.
§ 14
[przepisy końcowe]
- Każdy pacjent korzystający ze świadczeń zdrowych udzielanych przez Podmiot oraz każda osoba udzielająca świadczeń w Podmiocie zobowiązana jest do przestrzegania przepisów Regulaminu.
- Aktualna treść Regulaminu dostępna jest na stronie www.kmedica.pl lub w rejestracji na żądanie pacjenta.